Sol, städ och mjöliga äpplen

Just nu tror jag att jag är Queen of the flies, jag var omringad av tre stycken, lyckades schasa ut två, har en kvar! Eller så är det för att jag kanske luktar? omg... var kommer de ifrån!? EN FJÄRDE!

Igår var en lugn dag, inte många gäster på jobbet och det kändes rätt skönt. Även min första cykeltur i regn vilket inte heller var så farligt. Men jag lärde mig en sak, att min regnjacka är både vind och vattentät. Den höll mig torr från regnet men svetten dröp av mig när jag kom fram. Note to self, ha med handduk och smink till jobbet varje gång det regnar!!!
Slutade klockan elva då det var dags att cykla hem och jag erkänner det, att cykla genom en mörkskog mellan elva och tolv är inte kul. Känns som skogen kryper närmare och närmare. Jag borde göra som mamma säger och sluta kolla på massa skräckfilmer, eller söka hjälp över min paranoia, detta måste lösas på något sätt då jag har ännu senare jobbedagar ibland.

Nåväl, första natten jag orkade sitta uppe längre än till tolv och första morgonen jag sov längre än till halv tio. Det var superskönt och jag har äntligen lyckats få i ordning i skåpen i husvagnen, ser ut som kriget på golvet efter allt skit men nu står inget ivägen för mig och min sopkvast imorgon i alla fall. Har börjat få undan mina egna väskor och kläder också så det känns som det kommer att komma fram lite mera rum här nu. Jag har även lyckats diska. Resten av dagen spenderade jag ute i solen med min bok och ett korsord, får passa på när den väl är framme ju. Imorgon väntar ännu en ledig dag som jag antagligen kommer upprepa samma saker som idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0