känslor.

När man ser att det bara regnar över halva sjön och diset flyter fram sakta över ytan då inser man att naturen gör underverk och det pirrar fint i magen.

På något vis känns det som jag hör hemma här mitt ute i naturen, luften gör en frisk, kroppen blir mycket piggare och man orkar mer om dagarna. Förutom de där regninga så klart. Jag märkte själv av det idag, så fort molnen skingrades på himlen började jag röra på mig, stor städa, plocka upp min sista packning in i skåpen, jag tog disken till diskrummet och jag gick en liten promenad med kameran. Så lite bilder kommer upp på facebook snart på hur det ser ut där jag bor.
Jag är fortfarande den där flugdrottningen tror jag, idag vaknade jag sex imorse av att en av dem ville krypa in i mitt öra vilket ledde till en snabb död för flugan. Okej inte snabb, efter en kvarts jagande som yrvaken lyckades jag smälla den mot mitt eget huvud. Men lyckades somna om nöjd över det jag åstakommit. Runt tre timmar senare vaknar jag av en monster gräsklippare som är precis utanför fönstret, känns som den skulle köra rakt igenom husvagnen och jag tror faktiskt den lyckats om den försökt. Yrvaken går jag upp för att gå de där vanliga 200 metrarna till toan och tillbaka för att äta frukost. Ett nej till jobbet idag och ja tar tag i allt det där jag skulle göra.
Nu sitter jag och njuter av utsikten ut mot sjön, det är så vackert här och jag hade verkligen velat dela med mig av det till alla, hur lite man än trivs i naturen så tror jag inte man tackat nej till en natt här, det gör något med en, otroligt. Att se fiskar hoppa över ytan och höra fåglarna väldigt tätt inpå, de där fåglarna hade varit irriterande om de hade varit i stadsmiljö men nu är det bara fridfullt och en del av allt.

Jag är lugn, jag trivs och jag myser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0