Åhoj!

Hej allihopa!
Nu har jag ju inte skrivit på åratal känns det som. En av faktorerna var att när jag skulle börja skriva igen så kom jag inte in på bloggen eftersom nästan alla mina konton blivit hackade lite här och var så jag bytt lösenord och användarnamn. Man kan ju trots allt inte komma ihåg allt!

Men nu kommer väl min blogg för det mesta handla om mitt liv uppe i Halland i husvagnen jag och pojken min bor i, mitt jobb och annat smått och gott som händer i min vardag.
Den senaste veckan har bara bestått av jobb och flytt i sin helhet, har knappt haft någon tid att tänka på att jag faktiskt flyttat hemifrån, det känns lite smågalet, kul och läskigt på en och samma gång. Jobbet har varit fullspäckat med saker och ting och jag har fått lära mig något nytt varje dag. Första måndagen lärde jag mig hur aktiviteterna gåt till på stället och på eftermiddagen/kvällen hade vi sommarkickoff där vi fick prova på de olika aktiviteterna och dessutom bada tunna och basta. Stället jag jobbar på heter Ästad och är en konferans/hotell/aktivitets/spa anläggning, supermysigt ställe!
Andra dagen på jobbet utbildades jag inom restaurang, det är en del att komma ihåg sådär när man är ny inom allt. Det var en heldag från klockan ett till klockan nio. Denna dagen åkte även min kära mor hem, hon följde med mig upp under flytten på söndagen och bodde med mig fram tills tisdagen, först på hotell sedan i husvagnen. Jag började komma till rätta lite mer i husvagnen men ändå inte helt.
Dagen efter vare dags att gå upp tidigt, så tidigt som klockan fem för jag skulle utbildas inom städ, en nio timmars dag, jag tror aldrig jag vikt så mycket handdukar och bäddat så många sängar någonsin i mitt liv. Men jag tyckte det var otroligt kul faktiskt.
Dagen efter fick jag ett extra jobb inlagt inom städ och senare på eftermiddagen kom pojken min för att stanna över helgen och fira midsommar. Vi hann inte göra jättemycket denna dag, allt har gått så fort en hel vecka!
Midsommar firades i en lada med lek och ploj, live musik, god mat och dryck. Vi sov även i tält denna regniga dag, dagen efter fick man vakna nogerlunda tidigt då man hade en elva timmars jobb dag framför sig i restaurangen. Jag trodde jag skulle dö, men det var nog den dagen som gått fortast hittils och som tur var fick jag skjuts för en gång skull! För i vanliga fall cyklar jag ju, 8km till jobbet och 8km tillbaka till husvagnen.
Idag fick jag min första sovmorgon på över en vecka. Vi startade morgonen lugnt med en god frukost, sedan en dusch och så tog Steven tag i disken. Vi har även fått upp tältet till husvagnen och nu sitter han och pillar med tvn och ska se om vi får igång den. Håller tummarna!!

Saknar er där hemma, hoppas ni har det fint, jag trivs otroligt bra i alla fall.
Ni hör av mig snart igen, kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0