upp&ner

Trött,trött och trött. Kan inte fatta att jag är så här trött, på en Lördag dessutom. Men alla dagar känns likadana, lika bra. Att inte ens behöva tänka "ÅH, äntligen Lördag, nu ska jag ut och festa". Kan inte fatta det, men det är skönt att kunna säga så.

Igår var jag och jobbade, bar uppe klockan halv sex och var på jobber klockan sju. Städ dag fram till Lunch då jag fick hoppa in och hjälpa till lite i Restaurangen. En vanlig dag, slutade klockan fyra och fick skjuts hem då jag trodde min mage skulle sprängas. Upp&ner, ni får inte veta mer.

Idag fick jag en liiiiiiten sovmorgon till skillnad från dagen innan. Jag var uppe klockan halv åtta och åt frukost. Idag började jag klockan nio inom städ. Lunch klockan två och sedan var det dags att vara aktivitetsledare ännu en gång för min tredje svensexa. Det är alltid lika kul och man bli bättre varje gång. Sedan cyklade jag hem, tror denna cykelturen kändes som den värsta någonsin, eller så var det bara för det var så in i bengens varmt och jag svettades mer än någonsin.
Kom till campingen och hämtade nyckeln så jag kunde komma in i stugan. Så nu ligger jag här, helt utslagen och tror jag ska dricka ett glad efterlängtat rött och bara vänta på att Steven ska komma hem, han har nämligen sin första dag på jobbet idag.
Och nu har jag fyra lediga dagar framför mig om inte jobbet ringer in mig och jag hoppas på det eftersom vår schema sida har blivit utslagen eller något i den stilen.

Denna helgen har jag även fått veta att det är en hundutställning bara en bit härifrån (i tvååker). Därför är det hundar överallt och campingen är typ fullsatt. Vi har ett par grannar som spelar hög musik och sitter i sitt yttertält som består av ett vanligt tält, en husbil, en pressening och en skåpbil. Mycket spännande. Otroligt nog saknar jag husvagnen och vill ut ifrån den här stugan. Två sängar i ett brett utrymme känns så tråkigt. Det var till och med bättre att gå 200 meter extra för att komma till toaletten och slippa laga mat i köket där alla andra är.
Men imorgon får vi förhoppningsvis tillbaka husvagnen och då äre bara till att bära dit alla saker igen och göra sig hemmstadd inför resten av sommaren.

Caio!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0