lets celebrate!

Jag veeeet, har inte skrivit, men det har varit helg och så.
I fredags satt jag bara hemma med ett glas vin och penseln i högsta hugg. Dagen efter skulle jag nämligen på maskerad och hade inte fixat min dräkt så det var bara till att måla, måla och måla och sy lite också. Det gick bra och dagen efter var jag på gång. Klädde på min dräkt och målade mig, lemuren var på g.
Festen var på g och sen var kvällen över.

Helgen var förövrigt väldigt lugn och jag återkom till vardagen och skolan.
Gårdagens skoldag gav oss en lektion på hur Arkeologin spelar sin roll i samhället om man inte tänkte på "utgrävningar" och Indiana Jones.
Det var intressant för det handlade om hur saker och ting kan styras av det också, till exempel politik. Inspiration/underhållning sådant som filmer, böcker och så vidare. Kost, mode och liknande. Det var mycket spännande att inse att det är så brett och det finns så mycket man kan lägga in i just detta ämnet. Eftersom jag går Grundkurs så är det ju väldigt brett och blandat om allt inom Arkeologin vilket gör att man får veta mer känns det som.
Idag var vi på ett studiebesök på UV syd, ett institut som Arkeologer kan jobba på i Lund, där fick vi mer grunläggande information om lagarna i Sverige och vi fick dessutom veta leta mer om själva jobben som man kunde få om man så ville det. Sedan fick vi en rundvandring i lokalen och fick kolla på blandannat människoben och olikasorters av "jordtyper" denna hade legat på botten av en sjö och var 5000-6000 år gammal.

Nu ska jag göra en matsäck tills imorgon och lite senare åka vidare till mysisen min eftersom han fyller år idag!
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0