en ny början.

så... gud vad dålig jag är på att skriva.

Just nu sitter jag i soffan hos pojken min kränger godis och solrosfrön och tycker han borde sluta jobba tidigare, men nej istället ska jag upp klockan sex på morgonen och åka till skolan, vilket jag faktiskt ser fram emot.
Började ju i skolan i måndags, för en vecka sen alltså. Arkeologi, det är väldigt spännande faktiskt. Vi hade en introduktionsvecka med alla olika inriktningar som man kunde få välja annat ifall man ville eftersom där finns öppna platser kvar fortfarande. Jag är dock nöjd med mitt val eftersom jag tror det kan hjälps mig att plugga vidare och få en bredare vy på själva ämnet, jag ska alltså gå Arkeologi: Grundkus. Så jag är faktiskt väldigt nöjd med mitt val då det verkar mycket intressant. Historia har ju faktiskt varit ett av mina största intressen. Dessutom är Lund en mycket fin stad och jag har redan träffat ett par trevliga människor som ska dela samma kurs som mig. Plugg, partaj och sällskap, nya vyer, jag ser verkligen fram emot detta. Pendlandet kan ju bli ett litet problem, eftersom jag får gå upp lite alldeles för tidigt då mina tåg inte matchar mina skoltider. Men det ska nog gå att stå ut med eftersom jag faktiskt hittat rätt, känns det som, det är väl bara att vänta och se!

Jag ska försöka hålla uppe med skrivandet, typ som en liten skolblogg och kanske lite annat så där smått och gott från min vardag utanför skolan.
puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0