Wordfued.

Ja jag hade såååå tråkigt denna Lördagskväll att jag skaffade wordfued. Vilket jag som många gånger sagt att jag inte kommer skaffa, fast bara till mig själv, vilket var tur denna gången.

Så nu har jag inte skrivit på två dagar, snart tre, så det betyder att jag inte skrivit sen i... Onsdags? Torsdags? Ja något sånt. I torsdags gjorde jag i varje fall nästan ingenting eftersom jag varit ute med ett par kompisar på Instutiotionen (låter inte det ordet väldigt fint?) dagen innan. Så jag var rätt trött och låg därför framför tvn och degade nästan hela dagen.
Fredagen kom snabbt och jag skulle till skolan tidigt. Vilket innebar att gå upp kvart i sex. Denna lektionen handlade om att sitta i grupper och diskutera hemtentan och stapla upp åsikter, betydelse och så vidare, vilket var väldigt bra eftersom jag fick andras synpunkter och synvinklar på det också. Sedan skulle vi få de tre olika arkeologiska synsetten tilldelade till vars en grupp och diskutera det som om det vore vår åsikt. Frågan gällde en grav och det var hur vi hade sett på det om vi kom från Kulturhistorisk, Processuell eller Postprocessuell Arkeologi, vi fick den första (svåraste enligt mig). Så ja, man fick ett litet humm om den första tentamen, känns lite nervöst. Senare kom jag hem efter en rundvandring i Lund på de flesta biblioteken som fanns (kändes det som) med Kiki och så lunchade vi också såklart. Jag handlade lite mat, åkte hem och beställde min första kurslitteratur (stolt). När kvällen kom åkte jag och Steven på middag tillsammans med syrran min och hennes pojkvän till ett par kompisar. Vi åt räkor och pratade och kollade på filmer på youtube. Det var supermysigt.
Idag har jag endast tagit det rätt lugnt, spelat en hel del gitarr, kollat på tv med mamma och ätit mat med pappa. Imorgon planerar jag att börja plugga och skriva lite på tentan.

KRAM KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0