Disney, Disney och mer Disney.

Ja just nu sitter jag och lyssnar på Disney, det är ju så underbart!

Och för att besvara er fråga (om den nu ens funnit där) varför jag inte skrivit på en vecka så får ni svaret här: Jag hade tenta ångest, åh sådan ångest. Jag började läsa alldeles försent, jag hade inte alla mina böcker och började skriva två dagar innan inlämning och ja, fem minuter innan det skulle vara inlämnat så skickades den in efter många om och men. Dessutom ungefär tre, fyra eller fem genomläsningar och väldigt många ändringar. Men jag hoppas på det bästa och håller tummarna för mig själv att min allra första tenta ska bli godkänd.
Förra veckan hade vi alltså inte jättemycket i skolan, jag åkte mest tåg som strulade, till lektioner som blev inställda och sedan gick jag på en lektion som var fruktansvärt flummig som inte hade något att göra med det vi ska plugga nu i delkurs tre utan fyra, tror jag? Ja, mycket spännade. Helgen bestod av fint sällskap, så som pojkvän och kusinen amanda och två andra underbara herrar. Lite öl, lite vin och mycket film och annat gott. Jag känner att jag slappnar av äntligen efter en stressande vecka. Så nu är vi ju inne på en ny.
Idag hade vi introduktion på delkurs 3. Det var mycket spännande och handlade om hur man sammanställde materialet man fann idag till hur det var då. Fälarbete, hur gravar kan se ut och hur hus och annat restavfall (det som vi finner) ser ut när vi finner det och hur vi får ihop det till hur det såg ut då. Mycket spännande må jag säga och jag funderar faktiskt på att söka en tjänst utomlands, men bara KANSKE. Det får bli till senare tider, då jag har tid att tänka klart och så.
Denna veckan har jag bara två lektioner till, så man får sova lite extra varannan dag och jag hoppas verkligen på att tågen mellan eslöv och höör har börjat gå idag så man slipper de där bytena från tåg, buss, tåg och hem tåg, buss, tåg... buss. Yepp, livet är härligt när man bor på ett tåg.

Ha det fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0