lyckliga ögonblick.

Som sagt så är allt bra, helt okej, mer än helt okej. De senaste dagarna har jag fått smaka på de där små lyckliga ögonblicken. De som gör det mera värt än allt som vara länge och som helt plötsligt får ett plötsligt slut. De är de där små jag värderar högst av alla. Man hinner andas in dem och andas ut dem, sen är de kanske borta, men då vet man i alla fall det och besvikelsen kommer aldrig riktigt fram, man är väl mest nöjd att man får uppleva det där lilla. Dagarna går framåt som en rastplats, en rastlös rastplats. Jag sitter mest, dock har jag precis börjat friskna till efter helgen, dags att ta tag i tre saker.
1. Skaffa jobb/praktikplats.
2. Drick måttligt.
3. Ciggilera mindre. (haha fulaste uttrycket jag någonsin kommit på).
Det är väl de tre sakerna jag måste börja med. Sedan kommer resten, bara det går sakta och säkert så är jag nöjd, allt kan inte hända på en och samma gång. Fast lite spontant inblandat i allt, japp, precis så ska jag leva och ha det. Friskt och fröigt liksom.
Så min dag, mat, soffa, mat, stol. Nej men nästan. Jag lagade en jättegod wook till middag/frukost eftersom jag hade jättesvårt att ta mig ur sängen idag fick det bli en brunch. Sedan kollade jag på ett par nya filmer. Helt okej ändå, sprang lite upp och ner för trappan. Åt en gång till, kvällsmat, kollat min mail efter jobbtur (vilket jag ännu inte fått någon som sagt). Okej, den korta beskrivningen där uppe stämde, eftersom jag sitter nu bara ner på stolen och skriver, vilket jag gjort nästan hela kvällen.
Mitt knä har börjat göra extremt ont igen, antagligen förkylningen som har påbörjat någon slags infektion igen. Det är väl bara att se fram emot helgen som kommer nu istället. Och såklart att jag ska träffa systran min imorgon! (efter jag dammsugat hela huset, nästan hela).

JA USCH, vad intressanta saker jag skriver. Tror jag slutar, ciao! höres och sånt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0