Vinterjackor och björnf....

This time no.
Sätter ner foten och inser sådär litegranna.

Idag tog jag på min vinterjacka förförsta gången (ja sen jag provade den) och min fins mössa jag fick av mamma och pappa. Det är en såndära med päls och lappar för öronen och som lite extra pynt så har de två bollar som hänger i två snören från lapparna. Ja lite svårt att förklara kanske. Idag fortsatte jag mitt städeri och fixade hela nedanvåning så den blev skinande ren. Sedan slappade jag framför tv:n vilket jag tyckte att jag gjorde mig välförtjänt. Runt fem tiden slängde jag mig upp på cykeln mot min kära syster, jag är glad att jag tog min nya jacka och mössa då jag upptäckte att den innan rätt varma temperaturen plötsligt sjunkit till 8 grader. Trots det så blev jag varm under cykelturen. Väl framme hos syrran min så satte vi oss på soffan och bara pratade, skrattade och kollade igenom massor av bilder på datorn. Jag stannade några timmar extra för det är svårt att slita sig från hennes lilla mysa lya som hon har. Sen hamnade jag här igen så småning om, under natten som vanligt.
Mitt glada humör är uppe och jag sitter och lyssnar på Mumford & Sons, väldigt mysigt. Jag sitter och väntar in helgens härligheter. Imorgon blir det en utgång med mina fina tjejer från den gamla klassen, sen får jag helt enkelt se vad resten av helgen bjuder på förhoppningsvis lika mysigt och fint höstväder som idag, så att jag kan använda cykeln lite oftare än vad jag gjort de senaste veckorna (jag har blivit rätt lat).
Så vad ska jag skriva om för visdomsgrejer idag, eller egentligen är det ingen visdom det är mest babbel som kommer upp när jag väl skriver. Det är väl det som är det enklaste att bara skriva och se vad som kommer, det är ju rätt skönt att bara få skriva ut det vare sig om någon läser eller inte. Allt som man inte hinner prata om hinner man faktiskt sätta sig ner och skriva ut för som sagt kommer det bara av sig själv när fingrarna väl ligger över tangenterna. Man kan knappt ana hur mycket som finns där egentligen och att så mycket bara kan komma ut på en blank liten sida, så varför inte liksom? Det är kul, det är bra och det är nyttigt. Själv älskar jag att skriva, tyvärr får jag aldrig ut det jag väl vill få ut av det. Jag säger hela tiden att jag ska börja skriva en bok, men.. jaha var tar den vägen liksom? Istället sitter jag och skriver här för det är så lätt att bara skriva, en bok måste man ju tänka, jag är nog mest bara dålig på att öppna dokumentet och göra något helt annat istället, precis som när man hade läxa och man började upptäcka facebook istället. Haha, som det kan gå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0