idioter och tid.

Skrev inget igår eftersom jag hade fullt upp nästan hela dagen och i och med att jag kom hem klockan halv fyra med en taxi och blivit bestulen var jag inte så sugen på att skriva heller. Så efter ett långt nattligt samtal med mamma, länsförsäkringar och polisen så fick jag min sömn och sov gjorde jag allt. Den drömmen jag drömde var den bästa jag haft... någonsin, nästan i alla fall. Så lite besvikelse la sig över mig när jag vaknade och insåg att allt som hänt kvällen innan faktiskt hänt. Det var bara att ta tag i dagen och resa sig ur sängen. Så jag, syrran och mamma åkte ut på solhaga (blommor och sånt) och senare åkte vi vidare till ekohallen där övertröttheten och hungern slog in. Mamma gav mig ett nytt puzzel så nu har jag sysselsättning ett par dagar.
Kvällen kom och jag kände för att bara ha en mysig hemma kväll med mina föräldrar så då hade jag det, mycket godis, mycket film och annat mysigt. Jag behövde en liten uppladdning och en liten funderare. Jag hade dock turen att få tillbaka mitt körkort eftersom det fortfarande finns snälla själar där ute i världen. Och nu vet jag hur det känns när allting bara blir värre och värre tills det lilla körsbäret läggs på toppen av den stora glassen.
Men när jag tänker efter kändes allt så mycket värre igår än vad det egentligen är. Jag har lärt mig en del grejer utav det och jag har kommit på att jag måste sluta vara så blåögd ibland och bara inse att inte alla människor är så snälla som man vill att de ska vara. Men så länge där finns ett par snälla människor i denna lilla stad är jag nöjd för då vet jag att jag håller dem nära. Varför lägga ner tid på de som bara är idioter och gör idiotiska saker när man har de som alltid stöttar en bredvid sig, annars hade de ju inte varit mina kompisar. Jo det gäller att se något positivt i det dåliga också, trots att det känns skit att göra det så får man helt enkelt göra det för att få sig själv att känna sig en smula bättre. Så från och med nu ska jag alltid ha fickor på mina kläder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0