Human behaviour.

En av mina nya favvolåtar med Björk. Så ni vet liksom.

Idag har varit en hemma dag, varit duktigt trött i huvudet efter att ha varit arg på AF och på försäkringskassan från klockan två tills ungefär klockan sju. Så under min slappe dag har jag tittat på tv, inte gjort något av det jag skulle, beställt skor och annat, följt med mamma i lite affärer tillräckligt sent för att ingen ska se en se ut som en zombie. Oh yes, the dead are walking, det var i alla fall så jag kände. Kom hem, kollade på tv igen med mamma och pappa, följer som sagt lite väl många serier för tillfället.
Den senaste timmen, eller ja snart två timmarna har jag spenderat på mitt golv i full fart med att försöka få ihop puzzlet. När jag tittar på det här ifrån ser jag att jag i alla fall kommit en lite bit längre, men att väldigt många lösa bitar ligger mitt inne i det så det ser ut som jag gjort mer än vad jag egentligen gjort. Mina knän började göra ont så jag bestämde mig för att ta en paus och skriva mitt dagliga inlägg istället.
Idag har jag lärt mig en sak, lita verkligen inte på främlingar i telefon, även om de jobbar på viktiga "poster" i livet. Förresten så har jag lärt mig en sak till, skriv alltid upp vad personen säger och fråga en extra gång om vad personen heter i telefonen, just in case liksom. Att bli lurad är ju inte det roliga vilket drar min tillit tillbaka fem stora steg på mänskligheten och hur man nästan får klara allting själv för att ta sig förbi det. När ska min tur vända? Tror det är dags snart. Mamma sa "vänta bara och se, snart vänder det och då kommer allting på en och samma gång, för det verkar inte som att det ska komma i små doser så som det verkar". (Något i den stilen i alla fall). Jag vet inte om jag vill att det ska komma kastandes över mig, men det kan väl komma lite i alla fall. Trött på det här nu, dock håller jag humöret uppe och ser fram emot denna helgen. Dock ska jag försöka att inte tagga så fruktansvärt mycket och inte bli bestulen på något denna gången! Sen tror jag det mesta kommer gå bra. Nu ska jag återgå till puzzlet i alla fall en halv timme, sen blir det boken som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0