hostan tar över mitt liv.

Idag var dammsugaren inte min bästa vän, dock svansade den efter mig genom hela huset. Istället har tvn och datorn varit det för imorse vaknade jag med lungorna halvvägs uppe i halsen av min hosta. Tyvärr har vi inte heller någon hostmedicin, så jag undrar: Någon som har tips på hur man blir av med hosta?
Så vad har jag då gjort idag? Jag har sprungit ut i regnet, en av mina mindre bra idéer men jag var tvungen att kolla posten för jag väntar faktiskt på ett litet brev som ska ramla ner till mig och om jag har tur till och med att paket. Och de största ansträgningarna jag har gjort idag än så länge var att laga mat och dammsuga. Maten var väldigt värd för den blev supergod. Så jag lär väl stanna vid datorn/tvn resten av dagen i väntan på helgen.
Så vad ska jag göra i helgen, ja jag vet inte riktigt eftersom jag är lite sjuk, men den är antagligen värst idag så det kommer (förhoppningsvis) vara helt okej imorgon. Då ska jag cykla en liten runda om regnet kan hålla sig undan i ett par timmar. På kvällen blir det väl det vanliga, träffa lite människor och gå ut. På lördag hoppas jag att få en liten dans ute också, om kroppen tillåter. Eller så får vi helt enkelt se vad helgen ger mig.
Ikväll ska jag nog börja skriva på min bok, som jag hoppas på att orka avsluta eftersom jag är duktig på att börja skriva men sluta rätt snabbt igen. Jag har ju som sagt helt okej med tid nu.

Kortare inlägg idag, orken ligger inte i mina fingrar, men jag är fortfarande glad! wiho!
Hoppa och springa och känn lyckan sprudla! (nu blev det nästan som smöret rinner igen, lite för smörigt alltså)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0