flour.

Mitt i natten, nästan i alla fall. På väg mot morgon och sånt som vanligt. Sitter och smakar tandkräm, flux och annat sånt där tandläkar aktigt i munnen, banan smaken försvann för ungefär sex timmar sedan kanske. Men nu har jag lagt upp en plan efter mitt dagliga tandläkar besök, jag kallar planen: vitare, friskare och starkare tänder. Ja förhoppningsvis kan de bli vitare i alla fall. Eftersom jag alltid lovar tandläkaren att jag ska börja med tandtråd både morgon och kväll ska jag faktiskt göra det den här gången och INTE glömma det som jag alltid gör. Jag ska börja skölja munnen med flux eller annat sköljmedel (inte sådant som man har till tvättmaskinen, det hade varit oerhört korkat) och så ska jag borsta mina tänder grundligt och sätta tandkräm på de tänderna som är djupast av dem alla eftersom alla tandläkare jag har haft påpekar hur djupa dem är. Dessutom ska jag på återbesök om en månad, så jag hoppas på att jag blivit av med det hålet som tydligen påbörjats. In i denna planen går faktiskt också att jag måste ta ner på mitt småätande vilket jag gör i princip hela tiden varje dag, idag tog jag min sista tallrik med nachos och ost, på helger får jag ju dock ta för mig lite och på onsdagar, men annars får jag hålla mig till frukt.
Så där har ni min plan upplagd, intressant va? Efter mitt tandläkar besök gick jag och hämtade David. Vi skulle ner och kolla på Tittis utställning i stan, för er som bor i Kristianstad gå och kolla, det är jättevärt det eftersom hon är en mycket duktig konstnär och förtjänar creed för det hon gjort. Utställningen varar i två dagar till (till och med Lördag) och är inne på Artix, mitt inne i stan väldigt nära Cafe Fenix, gamla Gallerix alltså. Efter denna smygreklamen så gick vi vidare till Fenix där vi tog en kopp kaffe och bara satt och pratade en stund, Helin, Jaro och Emil tittade också in och höll oss fint sällskap. Jag försökte komma fram till om jag skulle cykla eller ta bussen och insåg att det var likabra att ta den lilla motion jag får om dagarna och cykla trots att regnet var lite smått irriterande och vinden var rättså väldigt kall. Väl hemma så gör jag allt det där vanliga, prata med mamma och pappa, slå mig ner framför datorn, sitta där en stund för att sedan fastna vid massor av saker och inse att man vill hinna puzzla innan man går och lägger sig och fastnar framför det i två timmar istället. Så var det helt plötsligt dags att krypa ner med boken igen. Den blir bara mer och mer spännande hela tiden. Så det är väl dags för mig att ta adjö för den här natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0