Där sprang den helgen.

Har inte skrivit något denna helgen, för jag har knappt varit hemma något och känt att jag lika gärna kunde skriva allt som hänt nu istället.
I fredags låg jag på soffan och degade fram tills klockan var fem, då jag bestämde mig för att det nog var dags att göra vid sig och ta sig mot bussen så småning om till Helin. Fast först lyckades jag ta mig igenom Nellys hemsida och insåg att jag skulle shoppa lite så småning om i alla fall. Väl på bussen mötte jag upp Lina och vi tog oss vidare mot Helin där vi förfestade litegranna för att sedan ta oss in mot stan tills fots och in på Biljard. För min del var det en besvikelse då jag mer blev irriterad på det flesta människorna som var där och bestämde mig för att gå där ifrån redan klockan kvart över tolv och ta en tidigare buss hem. Så jag och Lina begav oss mot pastakungen där hon käkade lite mat och sedan åkte vi hem.
Dagen efter vaknade jag av att mamma puttade på mig och sa att vi skulle åka till IKEA, vilket jag har längtat efter som en galning så jag ÄNTLIGEN kunde köpa min dvd-pelare och skaffa fler filmer igen. Så vi tog bilen och körde mot Älmhult. Där gick vi i ungefär tre-fyra timmar innan vi satte oss i bilen med det vi hade skaffat oss. Jag kom hem med min efterlängtade dvd-pelare, lite finsand/sten och ett par röda ljus i olika röda färger, eftersom jag håller på att inreda lite småsaker på mitt rum så var det perfekt. Väl hemma var det dags att göra vid sig igen då man skulle ut och fira Titti. Så jag gjorde vid mig och tog bussen in mot stan, mötte upp Titti och vi gick hem till David där vi förfestade och efter väldigt mycket om och men och annat så kom vi iväg till Biljard, dock var vi där en timme senare än planerat, klockan hann bli halv tolv så jag bestämde mig för att sova borta och gå till O'learys efter Biljard. När det stängde begav jag och Helin oss ut på äventyr då vi gick hem till henne. Väl hemma hos henne sitter vi uppe rätt länge, dricker te, kollar på youtube och pratar.
Så idag vaknade jag alltså upp hos Helin, runt två tiden och käkade lite frukost. Mamma kom och hämtade mig eftersom jag inte ville sitta på en buss idag. Väl hemm så började jag montera upp min hylla och möblerade om lite. Jag är mycket nöjd må jag säga. Alltså har det varit en väldigt bra helg, enligt mig! Så snart är det väl dags för mig att krypa till kojs och läsa lite. Puzzlet har legat orört alldeles för länge nu så det är väl dags att sitta med det, i alla fall imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0