att se saker rätt.

När blev det så svårt att se saker på rätt sätt, när började man inse att det var så svårt och när ska man erkänna att det alltid kommer vara så? Det finns flera gånger man kommer till två olika val i livet, när man inser att man måste skjuta iväg den ena för att man faktiskt inte kan gå båda. Det finns en tid i denna värld jag kommer få min dröm, det finns en tid jag slipper stå vid en väg som splittas i två och jag vet vart den leder. Men den här gången måste jag ta en av vägarna och det som är värst är att jag inte trodde jag skulle behöva välja mellan de två saker som betyder oerhört mycket för mig. Det är just de tiderna som går så fort, sen tillslut tar det stop och man kommer till den gången man måste se det på rätt sätt och man måste inse att det inte alltid går.
Det finns så mycket skitsaker man oroar sig över att när de stora sakerna kommer över en så förstod man inte vad man ens hade tänkt på innan. Det finns då mycket som betyder så mycket mer och varför kan jag inte bara inse att mitt liv faktiskt inte springer iväg från mig, men att mina vänner faktiskt kan göra det. Saker förändras, klart de gör, det är också en del av livet, vissa har man inte föralltid, de flesta har man inte föralltid, det är ju bara sanningen. Så vad väljer man helst då, drömmen eller verkligheten? Kan det finnas en drömverklighet? Somliga försöker fly, somliga vill ta tag i saker, andra inser saker lite för sent för att det ska fungera. Så vad har jag gjort? Ställt mig framför ett vägval i livet där hälften av mig vill något så oehört mycket och andra hälften behöver sätta ner en fot och få mig att göra rätt val. Sen vet jag att där finns ett litet skinande tredje val, det syns inte lika tydligt än. Men än finns det tid och tid ska jag ge det. Tid är vad som krävs, tid är vad vi alla behöver, för som sagt, livet springer inte sin väg, inte om du lever i nuet vilket det är dags för mig att börja göra. Jag ska börja se saker rätt och sluta bortförklara saker för mig själv som jag helt enkelt inte vågar säga rakt fram. Ärligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0