helg tid är min tid.

Jag är jättedålig på att skriva under helgerna, men det är för att jag aldrig har tid. Helgtiden är min egen tid nämligen, min tid när jag gör allt jag vill göra och när alla andra har tid att göra saker. Denna helgen har varit lugn och fartfylld på samma tid. I fredags var det maskeradparty och jag var Jack Skellington i nightmare before christmas. Det var en väldigt rolig hemmafest som jag lätt hade kunnat göra om eftersom där var lagom mycket folk och det var precis lagom allting, fast ännu roligare. Fredagen tog oss långt in på lördagmorgonen och vi tog bussen in till stan runt tre tiden. Där fortsatte det in på en tidig lördagmorgon. Jag vaknade upp lite senare på lördagen och mös in mig ordentligt i allt som sängen hade att ge mig och var väldigt nöjd över min tillvaro. Någon timme senare var jag uppe på en promenad genom stan och skulle köpa macka och lakan tydligen. Eftersom tröttheten sedan slog till en timme senare så sov jag en liten stund för att sedan bege mig hem från mysis soffan. Så jag kom hem och la mig nästan direkt på sängen, jag slog på tvn och kollade en stund för att sedan ha ett filmmaraton på ungefär sex timmar med tre olika filmer. Det blev "Alice in wonderland" - Tim Burtons så klart, sedan blev det "Coraline" - också Tim Burtons om jag inte minns fel, en del av den i alla fall, sedan blev det Kikis Expressbud av Hayao Mayizaki (orkar inte stava rätt), men jag kom i alla fall fram till att fast inte filmen har så jättemycket mening så är den väldigt söt i alla fall. Så jag låg på sängen och åt två skålar ostbågar och en heldel godis, men jag klagar inte det var superskönt!
Söndagen vaknade jag vid tolv av att mamma kommer upp och knackar på min dörr. Jag är snabbt uppe igen och får snart besök av min köra syster. Vi spenderade större delen av dagen nere i källaren fulla av nostalgi, uppdelning av gamla leksaker, slängning av gamla saker och uppdelning av böcker. Mycket skratt och för mycket damm i både huvud och näsa, det gick en på nerverna tillslut. Så fem timmar senare, plus en matbit och en fika så bestämde vi oss för att färga mitt hår istället. Det har varit en toppenbra helg i alla fall och jag har träffat alla de människor som jag vill träffa, förutom en (HOST AMANDA HOST). Så nu ska jag bege mig mot sängen.

KRAM KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0