ett liv, en helg.

Sådärja, då var det Måndag morgon kan man väl säga. Min måndag hade jag tänkt göra som alltid och bara ligga på soffan och inse att "ja nu börjar faktiskt veckan på allvar igen". Men det blir inte så eftersom min telefon fick för sig att höra av sig, egentligen var det ju telenor, och påminna mig om att jag glömt fylla på telefonen så nu har jag varken pengar eller gratis sms. Det fick mig genast att inse att jag borde skaffa mig ett liv utanför telefonens knappar/touch. Så det får väl bli en långpromenad till närmsta bankomat och ställe där jag kan fylla på min mobil, det gör inte så mycket då jag verkligen behöver komma ut och röra på mig. Jag vågar inte ens kolla på klart.se för att se om det ska bli fint väder eller inte.
Så vad har helgen gett mig? Röd vin och fint sällskap. Jag hittade tillbaka till min gamla vän gitarren också. Fredagen bar det av till biljard och sedan stack jag faktiskt direkt hem för att lägga mig, för en tidigt dag väntade på Lördagen. Syrran kom vid elva och vi gick direkt ner i källaren och började gräva bland gamla ägodelar, mycket nostaligskt må jag säga. Jag fann en hel del roliga saker och kunde skratta åt mig själv när jag såg mina gamla teckningar som faktiskt var rätt sjuka. Jag vill inte ens veta vad som rörde sig i mitt huvud när jag var 7-8år. Vi slängde en hel del och jag fann vissa grejer som jag ska plocka upp så fort de blivit tvättade. Jag ska forsätta rensa en annan dag då vi skulle fira pappa (en dag tidigare) och äta go middag sen skulle jag bege mig mot Hässleholm-Bjärnum-Verum där en avskedsfest/halloweenfest väntade. Denna gången (fjärde gången) klädde jag ut mig till pirat. Det var mycket trevligt. Idag vaknade jag upp hemma hos Beccsan runt ett, då gick vi upp och åt pepparkakor och drack julmust, satte på en bra film och skrattade tills vi nästan grät. Som en vanlig söndag hos beccsan då! Klockan sex åkte jag hemåt och var hemma i vårt varma lilla hus vid sju tiden. Sen dess har jag bara vistats framför datorn och en liten stund framför tvn, jag kommer också bli lycklig ägare (hoppas jag) till en ny fin klänning och hör och häpna, den är rosa!!!

jaja, nu har jag inte så mycket mer att skriva faktiskt. Hadehaj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0