inuti rastlösheten och tråkigheten.

jag har så himla tråkigt, jättetråkigt verkligen. Jag är så himla rastlös, verkligen jätte rastlös. Jag borde inte sitta hemma, jag borde spendera tid med mina vänner som just nu är på emmabodafestivalen och som inte jag kunde åka med till. Jag borde spendera tid med dem eftersom jag inte kommer få träffa dem på tre veckor ungefär.. somliga av dem i alla fall och kanske inte ha tid att träffa dem sen när jag kommer hem heller. Det är bara två hela dagar kvar sen åker jag, det är lite smått nervöst, varför vet jag inte, det bara är så. Det blir väl lite en packdag imorgon och kolla lite vad man ska ha med sig och så.
Jaha så vad har jag gjort de senaste dagarna. Jag har gått på stan, eller ja träffat min jobbcoach och fått lite uppgifter om jobb och sånt dära fint. Lånat omböcker, gått på stan, köpt skor och träffat lite människor som drog med mig på en oplanerad snapphanefest där endast jag "klädde ut" mig. Massor av grillning, eld och annat mysigt. Det var en väldigt fin kväll och mitt i all denna röra så fick jag en fin och varm känsla i magen och kunde helt öppet skrika ut att allt var fint och jag var lycklig, att jag är lycklig just för att mina vänner är så fina.
Vaknade imorse av att min syster ringde och sa att två platser i bilen hade blivit lediga så det vara bara att masa sig upp ur sängen och fixa till sig för att sedan bege sig till Maria Magdalena marknad där vi gick runt och strosade i ett par timmar. Jag fann ett väldigt snyggt linne med jokern på som jag letat efter väldigt länge medan de andra tre också hittade lite smått och gott. Jag blev hem skjutsad och lagade lite mat till mig själv och sedan låg jag framför tv:n ett tag och sedan hamnade jag här. Nu sitter jag mest och funderar på om jag ska resa mig och gå ett varv i huset bara för att skaka av mig rastlösheten i ett par minuter för att sedan återskaffa mig den igen. Kvällen blir väl antagligen väldigt lugn, sitta här och sitta i princip, skriva en liten packningslista och kanske till och med skriva om mitt CV och mitt personliga brev vilket min coach har hjälpt mig med oerhört mycket.

Nu ska jag gå och skaka av mina ben lite.
nah nah nah nah nah, nah nah nah nahnahnahnahnah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0