En enda stor början.

Det var väldigt längesedan jag skrev nu, jag har hört lite varför jag inte gjort det. Jag antar att det är för jag väldigt lätt glömmer bort mig själv i alla äventyr och den stora världen där utanför. Nu har jag slutat trean, är på väg utomlands (eller i alla fall om ett par veckor), sedan blir det väl att söka jobb, skolor och till och med lägenheter. Så nu sitter jag här, lyssnar på Eldkvarn och tänker på att man oftast blir full för kärlekensskull, eller? Det skrämmer mig faktiskt inte, livet skrämmer inte så himla mycket längre, på något sätt känns det som man vet vad som väntar fast man inte riktigt gör det, låter det ens vettigt? Det mesta jag skrivit här innan har ju nästan bara varit strunt egentligen, som jag inte tror väldigt många förstår ändå. Men var ska jag börja denna gången?
Första delen av sommaren kanske. Jobbade en del, eller ja om man nu kan kalla det jobb, tills jag tröttnade för ett tag sen och mina knän inte ville bära tyngden längre och skulle dra på sig en slags infektion så jag numera får få med stödbadage eller vad man kallar det var och varannan dag. Och unde de lediga dagarna har det funnits gammal och nyvänskap på oliak små äventyr runtom i Skåne, ibland över gränserna också. Det har varit lite små fyllor här och var (fulla för kärlekensskull alltså?) och lite större och mindre fester. Kristianstaddagarna kom in där ett par dagar och förstörde min hälsa, sedan kom Lund och Malmö där efter och förstörde mitt öra, eftersom min hälsa och jag inte kommer så bra överräns längre så kan det lika gärna fortsätta så tills jag åker ifrån Sverige. En mening som träffade mig efter denna helgen som var som jag tycker passar på något sätt "Vi bytte nr, du bodde långt bort". Fast inte alltför långt liksom, men ändå långt och det är väl så att jag tänker för mycket som vanligt. Det var något med det som skrämde mig, eller har börjat skrämma mig mer kanske, fast jag sa att livet inte skrämmer mig så mycket längre, så stämmer det, inte själva livet, det är inte just det. Men annat.

Ja för att ens folk ska orka läsa vad jag skriver så får jag väl sätta punkt för den här gången antar jag. Och göra ännu en ny sommardesign till min blogg vilket jag gör varje år. Ikväll blir det fint umgänge med räkor och ost. japp jag ska umgås med räkor och ost.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0