Julafton.

I huvudet på Felicia del 3:
Och så var det stekta kokter fläsk.

Denna morgonen vaknade jag runt elva då mamma kom och knackade på dörren. Jag hade haft en extremt jobbig natt och råkade somna om i en halvtimme igen. Så när jag väl kom upp var ljusen på borden tända och frukosten framdukad. Det tog mig ungefär tre timmar från att jag vaknade att få in den rätta julstämningen. Även om det först hade känts som en helt vanlig söndag så insåg jag snabbt att så inte var fallet. Mamma åkte och hämtade mormor och syrran min, direkt när det kom började julmaten dukas fram och vi satte oss till bords för att äta. Vi fick dock pausa Kalle Anka men det gjorde inte mig något då det ändå var en mysig stämning vid middagsbordet. När vi ätit klart och pratat lite till satte vi oss inne vid tv:n i den gamla vanliga ordningen och kollade på Kalle Anka och efter det så åkte fikan fram och det kändes som man åt som aldrig förr. Vi fick också fram en hel del roliga skratt och nya internskämt så som grädde och annat roligt skoj kom fram från de lite äldre dagarna (höhö), eller yngre beror ju på hur man ser på det. Efter fikan så kollade vi på julkalendern och sedan Karl Bertil Jonsson (stavning?). Julklappsutdelningen började kort där efter. När vi var färdiga med det åkte mormor hem och när mamma kom hem igen efter att ha släppt av henne så spelade vi sällskapsspel som heter "med andra ord" och efter det spelade vi "jenga". Vi barikaderade tv:n igen och kollade på någon långfilm som inte föll mig i smaken, men jag ville hellre ha lite sällskap än att gå upp och sätta mig på rummet (dock hade jag datorn i knäet hela tiden höhö).

Det ända som faktiskt saknades denna julafton var snön. Vem tycker det är normalt med 7+grader under julen liksom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0