jag brukar låtsas.

Sitter och lyssnar på Melissa Horn och myser. Spelade nyss gitarr så att huden på fingrarna gick upp. Det svider lite, men jag behöver det, precis som Melissa Horn säger. Jag har bara myst de senaste dagarna på riktigt. Myspys mys.
Sammanfattning, soffor, sängar, godis, dipp och chips, två olika frukostar, irish coffe, öl, tv och filmer, musik, gitarr och sång. Ja det finns nog en hel del ord som jag skulle kunna beskriva dessa veckodagarna. Min helg fick en spännande vändning, efter att ha sagt att den där nyktra helgen kommer nu så blev planerna totalt upp och ner och det nalkas en utgång imorgon, bio på lördag och utgång efter det också tydligen (förresten hatar jag det ordet, ja utgång, det låter så himla fjantigt).
Idag fick jag höra att jag var bitter av Viktor, jag håller verkligen med honom, jag slänger ju ständigt och jämt in bittra kommentarer utan att tänka på det, eller så tänker jag nog faktiskt på det och har insett att bitterheten är nog en del av min livsstil kanske? Jag vet inte. Bittert är okej i lagom mängder så länge man inte drar ut det över andra, som jag dock ibland kan göra, förlåt för det i alla fall. Men bitterhet och gnäll är en speciallite som jag har inom mig, lev med det! Ibland är det till och med kul att vara bitter för man kommer på sig själv att vara bitter på sånna små saker som man egentligen inte alls bryr sig om, men man är bitter på det bara för att kunna vara bitter på något, tro det eller ej men det är sant.
Förresten, Melissa Horn igen, hennes låttexter handlar väldigt mycket som samma sak, men ändå, de är sådär sjukt brutalt ärliga och mysiga och smarta! Okej jag borde sluta är sjukt hyper och kommer inte alls fram till något vettigt. Plockar nog upp gitarren snart igen och plonkar lite till, men just nu tillåter inte min hud det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0