längtan bor i mina steg.

♥ Vi ånrar vad vi ångrar och vi glömmer vad vi kan - Jonathan Johansson.

Jag önskar det var sommar igen. Det finns så mycket mer jag vill göra och få gjort. Jo jag hade världens bästa sommar och tror inte den kunde vara bättre. Men nu när jag sitter här så önskar jag det fanns en sak till jag kunde göra.
Det var en sång som jag länge tyckt om och som alltid påminner mig om hur fint allting är. Den får mig att längta till nästa sommar eller de somrar jag inte gjort det. Jagv ill gå längs en landsväg. Jag vill gå på långa grusvägar, genom skogar över broar. Upp på stenar upp på berg. Jag vill ha en knuten säck på min rygg med det mest nödvändiga. Jag vill vandra. Jag vill njuta. Jag vill se och höra. Jag vill lära av mig själv, vara mig själv med bara mig själv. Se livet komma, vara och stanna. Låt luften sippra in i mina lungor och känna friskheten.
Jag vill sova på loft, ligga i hö, på grönt mjukt gräs. Se solen stiga, se solgen gå ner. Se saker jag sett många gånger förr och se sånt jag aldrig trott jag skulle se med mina egna ögon. Jag vill finna vänner på vägen men fortfarande gå den ensam. Lära mig leva rätt utan att behöva luta mig på någon. Växa som person, bli stark och vara rädd om mitt liv och mig själv.
Jag vill slippa tiden och inte veta vilken dag det är. Vill glömma hur länge jag varit borta. Dyka upp när jag helst vill utan något som helst tidsperspektiv. Bara vara. Bara finnas. Bara leva. För vad skulle tiden spela för roll om man bara ville njuta, gå längsvägar, över stockar och stenar. Se bäckar rinna i en väldig fart och löven som följer med. Ingenting skulle spela någon mer roll än glädjen i att finnas.
Alltid gå dit vägen leder mig och vända tillbaka när jag helst vill. Känna på sommaren överallt och leva på det lilla jag har, för att kunna uppskatta allting jag någonsin kommer få.
Det är precis vad jag vill göra, en lång resa på en ensam väg där det inte finns något början och inget slut. Där jag bestämmer själv, där jag glömmer tid och rum och bara finns. Det är min högsta dröm och den kan jag endast uppfylla ensam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0