landet egoism.

jag har alltid undrat hur länge folk ska gå runt och vara egoistiska innan de märker det. Och då menar jag inte någon gång då och då, vid vissa tillfällen låter väldigt många sin egoism flöda bara för att man vill vara centrum. Visst är det okej att vara ego någon gång då och då. Alla behöver tänka på sig själv någon gång, men inte alltid. Man måste trots allt inte alltid stå i centrum. Jag blir så trött. Jag försöker knappt själv längre för jag vet att det inte tjänar något till. Tänk så hade hela världens bestått av detta fenomen. Det långa smala landet egoism. Hjälp mig någon! Självklart är ingen perfekt. Men något ska man ju ha. Självklart kan inte alla märka allt. Men ibland undrar jag om det bara är jag som märker.

Som tur är finns det i alla fall en gnutta kärlek och vänskap kvar där ingen tar allt för mycket plats. Där alla bryr sig om varandra. Där alla kan bry sig om sig själva utan att behöva stå i centrum. Visst är väl ingen perfekt här heller, men jag tycker ändå vi har respekten för varandra. Vi vet när man lyssnar och blir intresserade av vad de andra har att säga. Alla behöver en plats på jorden. Tyvärr har redan solen centrum så det är väl inte så lönt att försöka ta en plats som redan är upptagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0