vanliga idioter som blir till fulla idioter.

när man sitter och väntar på bussen och befinner sig i verkligheten utanför sina jätte hörlurar med musik, så upptäcker man så mycket mer. Istället för att sjunka in i sitt eget och lyssna på texterna som susar in genom öronen ser man sig omkring och ser allt som händer. Personer som bara är vanliga idioter blir genast till fulla idioter istället. Somliga pissar på sittbänkar mitt ute på gågator och skriker att man är en idiot för att man vill göra någonting åt det och att de får kissa var fan de vill. Andra drar cigaretter mot bussar för att bussen inte stannade för dem när de gick rakt ut framför den när den var på väg mot hållplatsen i full fart. Och de tredje vill bli uppbjudna till en okänd lägenhet men kan inte ta ett nej och ber en dra åt helvete istället. Det är då man börjar undra om verkligen vår generation kommer att rädda världen eller om den verkligen kommer gå under 2012.
Somliga föddes med en någerlunda utvecklad hjärna och kunde byggas upp på den, lära sig vett och ättiket. Någonstans i sitt sinne har man väl var gränsen mellan rätt och fel går, eller är det bara jag som ser att allt är på väg åt fel håll. Kanske är det bara alkoholen som gör somliga till idioter och andra kanske bara blir lite mer allmänt roliga på den. Eller är de alltid idioter bara att just den personligheten stärks när man råkar få saker i blodet. Var någonstans har det någonsin stått skrivet att det är coolt och status att göra några av dessa grejerna. Var någonstans står det att det är ens kul, hur kul hade en person tyckt det varit om någon hade dragit en cigarett dragen mot sin bil, eller kanske att sätta sig i någon annans kiss. Det är inte precis så att jag skulle sätta mig och kissa på någons stol för att jag tycker det är kul. Var går gränsen för kul för människor? Var sätter människor sina begränsningar idag, skulle de till och med kunna göra det när de är nyktra? Vem langar egentligen fram sitt kön mitt på en av de största gång gatorna för allas ögon bara för att få uträtta sina behov, människor har väl fått en mekanism i huvudet som säger att man faktiskt kan hålla sig ett tag innan man gör det.
Saker och ting idag kan göra mig så fruktansvärt frustrerad när jag väl tänker på hur dum verkligheten är utanför de där stora hörlurarna som faktiskt avskärmar en. Det är till och med skönt att veta att man kan bli avskrämad från verkligheten när folk beter sig på det sättet de gör.

usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0