senaste nytt, senaste trenden.

jag tror det är den senaste trenden, eller så är det bara ett påtvingat måste. Alla söker just nu i denna sekund och resten av hösten febrilt efter en partner. Antingen så måste man ha en, bli kär eller nykär i någon.
Det är inget fel att vilja bli kär, inget kär att bli nykär inte heller att leta efter någon. Men hösten verkar ändå vara den årstid då alla vill ha en partner. Själv trivs jag väldigt bra som singel, men det känns väldigt påtryckt och påskyndat alltihopa när folk sitter runtomkring en och hela tiden påpekar att de hittat ett nytt ragg, eller att de måste hitta ett nytt ragg, för att man måste ha någon nu när alla andra börjar skaffa någon.

att påskynda en sådan process kan jag tycka är fel, det kommer väl när det kommer och man kan väl njuta av både kärlek när man är singel såväl som upptagen. Jag tycker det är jättefint när två personer väl finner varandra, kärlek är ju trots allt något av det finaste som finns. Men bara för man inte har någon och "alla andra" skaffar någon betyder det inte att "alla" måste ha någon heller. Kärlek finns trots allt på många olika sätt, även om du är förhållande människan eller ensamvargen. Man kan väl lika gärna mysa med folk i sitt umgänge, trots att det inte är samma sak. Enligt mig hjälper det aldrig att leta, det kommer ju när det kommer helt enkelt.

eller det är bara jag? Visst det är väl upp till personen i fråga själv, men det känns så himla tryckt och som att man alltid måste ha någon på hösten, eller som väldigt många anser det eftersom väldigt många blir tillsammans under denna årstid. Men bara för att halva Sveriges befolkning hittar någon på hösten behöver man ju inte leta för att man "måste ha någon". Kanske bara jag som tycker det känns som det.

Kommentarer
Postat av: Ville

Jag håller lätt med! Folk är så lättpåverkade av alla andra, tyvärr. Alla bör chilla mer.

2010-10-26 @ 17:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0