musik utan ord.

att dricka te och skriva.
att dricka te och plugga.
att dricka te och vara nöjd.
att dricka te och vara lycklig.

jazz musik och bra sällskap.
en halvmåne och en stjärnklar himmel.
bra sällskap och en vacker stad.

Det är en kort sammanfattning av min kväll.

men en längre blir såhär:
Vi insåg när vi gick där längs staden långa gator hur vacker vår värld är, vi insåg hur bra vi har det och hur lyckliga vi egentligen är. Paralyserade av musiken vi nyss hört och orden som flög ur munnen i ett på oss. Egentligen var vi stumma, utan ord men ändå sa vi så mycket av betydelse. Musik utan texter och ord säger så mycket mer än musik med texter och ord. Svårt att förstå om man inte var där och hörde det själv, det går knappast att föreställa sig något annat. Vi insåg att vi varit i en annan värld fast ändå så vakna i just ögonblicket som infallit. Vi ville bara skrika ut hur bra vi har det och hur lyckliga vi är som har det så bra. Vi vågade inse det och verkligen säga det ut högt efter det vi nyss upplevt. För just den här kvällen var så väldigt vacker, som väldigt många andra nätter bara att man såg det med mer klara ögon. Varje ord och känsla flöt ut i ett ur munnarna på oss och vi tystnade snart och insåg att det inte gick att beskriva, känslan var så oerhört stark men samtidigt så svag att den knappt kändes, men vi visste att den var där. Jag kan knappt sätta orden på något just nu, jag vet bara hur bra allting känns och vill att det ska kännas så här framöver.

puss på allt ibland!

Kommentarer
Postat av: you know.

Men min rödhåriga baby, du satte orden precis där de skulle vara <3 och då trots att det egentligen inte går. Tack för a day in paradise. Den värmer mig, och att vi började umgås värmer upp det där lilla gnagande som inte finns efter ikväll. din twa

2010-10-14 @ 23:32:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0