intro.

att somna in till droppar som smattrar hårt mot fönsterblecket.
att se världen från drömmarnas perspektiv.
att leva som man vill och vandra runt i konstiga utklädnader.
när drömmar blir verklighet.

jag borde verkligen anteckna mina drömmar, skaffa en slags drömblogg och skriva ner allt konstigt jag drömmer. Lego/Duplohattar, oranga flisdräkter, folk som bryr sig, att smita in på puben och dansa med bartendern, att bo i muminslottet. Det var bara små delar av det jag drömde i natt, förövrigt kan mina drömmar bestå av, storstäder, konstiga människor, bra människor, människor jag aldrig mött eller ens sett, tampongpistoler, fulla poliser, tre uppvaknanden i en dröm, talangtävlingar, nakenhet, att flyga och att få missfärgat hår, att ha blå ögon, ja hur mycket som helst helt enkelt.

Jag undrar om alla drömmar har tecken, ett tag höll jag på med drömtolkning och hade jag inte haft så mycket projekt hade jag antagligen börjat igen.
I natt drömde jag att mitt liv spolades fram en månad till min födelsedag och jag märkte inte att det var min födelsedag förrän en person påpekade det sent på dagen, jag var så stressad av allt som hände runt mig att jag var tvungen att ställa in alla födelsedagsfrianden. Jag undrar om det är ett tecken på att jag borde faktiskt vila och ta det lugnt ett tag. Sluta stressa, bara sitta, bara göra och få allt gjort för att ta det lugnt. Kanske borde jag skaffa en drömblogg så jag en dag kan sitta och skratta åt alla konstigheter jag får för mig.

att vakna upp i verkligheten.
att inse hur man lever och hur det riktiga livet är.
att inse att stress inte är ett måste utan ett val.
när verkligheten tränger sig på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0