kött.

usch.
fy.
blä.
på viss mänsklighet.

idag när jag läste dagens tidning blev jag väldigt glad över att jag inte äter rött kött, speciellt att jag inte äter gris. Jag blev ju förståss väldigt ledsen på att man verkligen kan behadla djur på det sättet man gör. Jag började må riktigt illa och tror jag hoppar över kött från scan överhuvudtaget. Att det ens finns djuruppfödare som kan behadla djur så illa, arbetar man med djur bör man ju tycka om dem också. När man har djur ska man inte ha dem som levnadsföda om man inte trivs tillsammans med djur och praktiskt taget misshandlar dem.
Jag är upprörd över mänskligheten, jag är upprörd hur man kan behandla ett djur så illa när den inte kan göra något tillbaka. Det är i princip minst lika illa som att misshandla en människa. Djur har trots allt också känslor, djur lever precis som vi och de ska få chansen att leva bra innan deras öden slår in. Jag mår illa och vill knappt äta något kött längre.
Jag blir så fruktansvärt arg! Jag förstår inte att det finns sådana människor, finns det inte inspektioner för sånt, det här händer överallt utan att någon ser det. Man äter det som kommer på tallriken, väldigt många undrar knappt hur det går till. Visst det är inte en sådan sak man vill tänka på när man sitter och äter. All mat borde vara kravmärkt, speciellt när det har med kött att göra. Levande varelser som förtjänar det bästa!
Skulle du någonsin äta ett djur som du vet växt upp i dåliga levnadsförhållanden? Skulle du någonsin äta det du fick på tallriken om du visste att djuret hade levt i små trånga utrymmen, nästen levt av att äta på varandra, misshandlats av sina ägare och skickats halv döda mot slakten? Skulle du äta djuret om du visste att de haft en sjukdom när tarmarna hänger halvvägs utanför kroppen eller en sjukdom som fått inälvorna att rinna ut?
Ja och måtte den som läser detta bli äcklad och förstå vad jag menar med det, för det är så här verkligheten blivit idag, det är så somliga ägare beter sig mot sina djur. Inte bara de som ska till slakt utan de som faktiskt ska leva genom hela sitt liv på en farm där det missköts och djur dör av misskötseln.
Folk blundar för problemen. Jag vet inte vad jag kan göra åt saken, jag vet bara att jag inte tänker äta mer kött från scan, jag tänker inte börja äta rött kött igen och tillslut kanske jag lägger av att äta kött produkter överhuvudtaget.

förresten, det kallas inte mänsklighet, för folk som behandlar andra levande varelser illa är man inte mänskliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0