bränd tunga.

i princip varje dag i tre dagar nu har jag bränt min tunga.
det är bevis på att det är kallt ute och julen närmar sig.
jag bränner nämligen alltid min tunga nästan varje dag fram tills våren.

att prova på sådant man vet att man inte riktigt klarar av. Man gör det ändå för man vill och man ska försöka. Man vill inte dra sig ur det bara för man vet att det går, hur det än slutar vet man att det går på det ena eller andra sättet. Det är så livet är uppbyggt, på att vi ska prova saker, vi ska lära oss saker och ta in nya grejer till vår lärdom. Det kan ta flera gånger innan man lär sig utav det för man tror det blir annorlunda de två, tre, kanske fyra första gångerna. Somliga saker är lättare, somliga svårare, somliga funkar direkt, somliga funkar aldrig. Men vad mer kan man göra än att försöka och lära sig om det går eller inte, förr eller senare.. eller.. aldrig. Lev fullt ut, ta in kunskap, gör vad du vill! lätt sagt och gjort kanske? Ibland ja, ibland nej. Vilket håll ska man välja, den svåra eller lätta vägen? Det vet man oftast när man väl går på vägen, det finns ingen återvändo men det finns alltid ett vägskäl till som väntar en, om det gäller samma sak eller inte det får man se sedan. Men genom det första valet kanske man inser vilket val man borde ha gjort och gör det nästa gång.

Att gå skilda vägar betyder aldrig att man inte ses igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0