att åka bort.

där solen alltid finns,
där finns alltid de leende.

att komma bort behöver allihopa, speciellt jag, speciellt nu. Jag behöver annat att tänka på, andra människor att vara med. Inte för att jag inte trivs här, men jag behöver någon som inte vet allt, någon som jag kan prata med som inte vet någonting. Jag behöver skratta och ha kul med andra människor som jag inte träffat på länge. Att komma bort, att åka bort, att finnas någon annanstans. Något av det bästa som finns.
När man träffar människor man inte träffat på jättelänge, när man gör saker man brukar göra, fast det blir inte riktigt samma brukar eftersom det är på andra ställen, med andra människor på ett helt annat sätt. Där man kan känna sig hemma men ändå borta.
alla behöver åka bort, komma bort från det man gnäller för, känna att det finns annat där ute och orka lämna allt man har att göra bakom ryggen. Stressen måste bort, leendet måste fram, en normal mysig höstkänsla ska det bli, fast det inte är den höst man hoppats på så måste man fortfarande tro att det kan bli så, i alla fall den sista lilla biten av hösten. Eller så drar man över det som borde varit bra på hösten till början av vintern, så blir resten av vintern en toppen vinter. Jag tror alla behöver muntra upp sig, jag tänker ta steget och göra det sista av hösten eller början av vintern till det bästa jag kan.
Jag tänker vara med de jag tycker om, göra alla de saker jag måste göra som är tråkigt så jag slipper det senare. Komplicerat, men det kan funka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0