alla vill ha hela, hela världen.

sen när började riktiga vänner ta men inte ge?

jag blir trött, är trött, helt enkelt utmattad. Jag försöker ge så mycket jag bara kan, kan man inte förvänta sig att man ska få något tillbaka då? För det är väl sånt riktiga vänner ska finnas för. Jag vill inte ställa upp mer om det bara handlar om att jag ska ge hela tiden, det tar kol på mig. Räcker det inte med att jag säger det en gång för att folk ska fatta, varför måste jag bli arg eller verkligen visa att jag blir ledsen för att somliga ska förstå att jag faktiskt menar allvar. Kan man inte bli tagen på allvar bara för man är sprallig, glad och oseriös ganska ofta? Jag kan också bli väldigt allvarlig och seriös ofta.. märks inte det, måste man ta i bara för att folk ska förstå att det inte alltid funkar på vissa sätt i min värld. Det handlar inte bara om ditt, det handlar om mitt också, inte bara mig mig mig mig och inte bara dig dig dig dig utan oss, vi, du+jag, vi+ni. Jag vill slippa ta fram min dåliga sida för att folk ska förstå min frustration på det här, jag vill bra kunna säga rakt upp i ansiktet "nej det funkar inte såhär" eller "nej jag orkar inte det här", men nu gör det ju inte det, hur lätt kan det vara då, när man måste visa sin ilska på de där smågrejerna. Jag blir arg och ledsen bara jag tänker på det, det finns saker jag inte vill göra längre för andra eftersom jag inte får samma saker tillbaka när jag vill det. Jag vill slippa bli arg, jag vill slippa bli ledsen.

hej världen, ta mig på allvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0