16 Maj

Idag vaknade jag halv tolv och tänkte:
"oj nu har jag verkligen sovit bort halva dagen!"

Springer ner och äter frukost,
ingen hemma, för mamma skulle ut och gå,
pappa spelar golf,
skönt, sätter sig och dricker lite kaffe,
läser tidningen, inget spännande alls.

Går upp på rummet och slänger iväg ett sms till Jenny,
gör vid mig, klär på mig osv osv.
Halv två sätter jag mig på cykeln till Jenny,
nu är det pluggdags.

Och det blev det, tre timmar matte i Jennys lägenhet,
hon gjorde lite gemu också, men jag kände, guf vad skönt.
Hade jag varit själv hade jag brytit ihop och inte fått något gjort alls.
Men jag hann göra klart hela träna mera häftet.
Sen kom både jag och Jenny fram till att vi behövde öva på våra instrument,
så jag satte mig på cykeln igen och drog mig hemåt.

Där möttes man av en mamma som blev arg för jag glömt slänga ner min tvätt.
Sen åt jag pyttipanna med pappa, mumz fillibabba och smakade världens godaste iste: Kaktus och lime.
Efter det spelade jag gitarr i en timme och plågade mina fingrar med några ackord jag kallar djävulsackorden,
(känns som man ska knäcka fingrarna när man tar dem)
Sen hamnade jag här och jag tror jag har spelat minst 20 rundor av Robot Unicorn Attack (jaa beroende framkallande)

Nu ska jag återvända in i siffrornas värld minst en timme till,
sen blir det väll att plugga lite gehör och ta en varm dusch!

Dagens <3 går till: Jenny!

Dagens låt:

mumz <3

ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0