vinterland.

vackert.
underbart.
stort.
litet.
världen!

träden var otroligt vackra idag med deras frostklädda yttre. Andedräkten kom ut i form av rök genom munnen och visade hur den såg ut. Allt var otroligt fint, jag var beredd på att andas in hela världen och känna alla lycka med ett ända stort andetag. Hur mycket jag än skulle jobba och slita under dagen så visste jag att det skulle vara värt allting. För jag kände på mig att det skulle bli bra och att allt skulle bli kul. Jag hade rätt där jag gick och funderade samtidigt som jag hörde snön krasa under fötterna på mig. Jag kände en glädje i hela kroppen sprudla ut i vartenda cell och nerv, till och med andra var glada för att det var min dag. Fick ett sms "nu är vi vuxna tillsammans" och jag kände mig ännu mer nöjd över vad jag har.
brevlådan var tom när jag kom hem och jag kände ett litet sug av besvikelse men ändå visste jag att de tänkte på mig i alla fall i några minuter och sände iväg en liten hälsning, kanske bara försenat? Springa in dansa som en galning på högmusik och känna rytmer och bas slå genom pulsen på en, det är så man lever för musiken. Inte bara mina andetag längre, varje cell och nerv i kroppen andades in den sköna rytmen. Det känns på något sätt som inget kan stoppa mig, städning, duschande, bakande och grönsaker hackas. Folk kommer och allt är genast mysigt. Bra stämning, roliga samtalsämnen, mycket skratt och pinsamheter, precis som det ska vara. Övermysigt. Trots att det inte varit en vanlig dag, utan min speciella dag så har den inte varit på det speciella sättet den brukar, men det har varit precis helt okej för det har varit bra och annorlunda. Resten tar man till helgen, dags att koppla av, luta sig tillbaka och vara nöjd med vad dagen har gett. Känner ögonlocken bli tunga, påväg mot sängen, hela kroppen drar sig bort mot det varma täcket. Nu är det dags och att veta att tre sådana här dagar till kommer att komma får en att känna att allting blir lättare och lyckligare, eftersom det inte bara påverkar mig, utan det för andra människor lyckliga också!

att göra andra lyckliga är lika stor lycka för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0