svårt till lätt.

tydligen tycker jag det är mysigt att krama kuddar i sömne.

kan inte bara allt svårt bli lätt för en dag bara? Fast hade det varit så hade man ju levt i en nedförbacke, eller nej, för det svåra hade blivit lätt sen svårt igen, men bara den dagen man var tvungen att lösa det viktigaste. Man återfår ju nya problem sen ju? Val är det svåraste som finns, att tänka är det svåraste för tillfället. Men det går ändå, det går ju framåt och jag trivs trots allt i min tillvaro. Det är liksom så att vakna upp med tre olika sms från tre olika människor som kom en timme efter vartannat som får en att börja tänka och faktiskt undra.
Jag drar till en öde ö, bygger mitt lilla palmhus med palmblad och dricker kokosmjök varje dag och äter egen infångad fisk! Så det så. Eller så drar jag till mitt drömhus, ett fint litet trähus mitt ute på landet i något annat land, där jag har en liten gård och det gröna landskapet sträcker sig ut bakom huset, med min fina egna trädgård och runtkomkring betar fåren på sommaren. Så det så, igen. Det är i alla fall inte förbjudet att drömma, fullt tillåtet. I min värld är det mesta tillåtet, jag tänker leva på det, tänker släppa ut allt, tänker gå den väg jag väljer för vem ska stoppa mig? Drömmar, på lätthet, lösta problem och fina hus. Det är rätt lätt att låta det vara så, men vem vill leva lätt hela tiden, nej, det vill jag inte. Jag vill inte hoppa från det ena till det andra, en rak väg.. med lite krokar i alla fall, det kan få vara en del där man inte ser vad som finns bakom svängarna också.

så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0