när gatorna är tomma, det är då vi håller om varann.

vi vet aldrig när,
vi vet aldrig hur,
men vi vet att det kommer,
vare sig det gör det nu,
eller senare,
men det kommer!

jag vet att det finns där ute, jag vet aldrig när, jag vet aldrig hur, jag bara vet att tiden kommer när den gör det. Det finns alltid personer som är rätt för varandra, frågan är bara om tillfället passar eller inte. Det är när rätt tillefälle kommer som man vet om det själv. Alla har vi våra olika tillfällen, kanske inte samtidigt, men kanske ändå.
Det behöver inte vara här, det kan vara långt borta fortfarande. Det behöver inte vara nu, det är frågan om tid och om man tänker låta bli det eller inte. Det är frågan om rätt och fel, känsla och följeslag. Frågan är när redo och inte redo slår över, när allting slår över snarare.

>Isinomtid<

varför stressa, varför inte bara ta det lugnt, ta det som det kommer, det gör alltid ont för alla någon gång, man kan inte alltid få som man vill. Det är faktiskt helt okej att allt bara är helt okej, inget kan bli perfekt, om allt vore perfekt vad hade vi då haft att sträva mot, ingenting. Vi kanske strävar mot perfekt, men vet att det aldrig kan bli så, själv strävar jag mot att jämt ha det helt okej. Både upp och neråt, livet är trots allt inte bara nedförbackar, för vad hade det varit att ta sig igenom då, precis livet hade varit perfekt. Du vet när rätt tillfälle kommer, gå efter magkänslan och tänk inte alltför mycket, det blir bara jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0