man blir förvånad över att bli förvånad.

vissa människor slutar nog aldrig att förvåna en.
och just nu är det faktiskt något väldigt positivt.

jag blir så förvånad hur människor kan förändra sin syn på andra, att det finns så mycket att diskutera med människor man aldrig trodde man skulle dela något med i hela sitt liv. Beviset finns där, att det går. Att det finns bevis att man faktiskt kan trivas ihop och prata som normala människor, det är just det som förvånar mig. Att finns något som är värt att lägga ner tid på. Människor är ju så fruktansvärt konstiga och att ge det lite tid hjälper också eller så är det mognaden. Jag trivs med tillvaron och förtillfälligt kan jag inte bli lyckligare, det här är allt jag behöver, jag tänker inte kräva mer av världen, av mänskligheten kanske i morgon men inte idag, inte för att det är julafton, inte för att jag fått saker jag vill ha, inte för att jag lever ett väldigt bra liv, utan för att jag trivs med tillvaron, men människorna jag har, med min familj, med mina vänner och allt annat. Jag tänker inte släppa in någonting tråkigt sålänge jag känner såhär, låt mig få trivas med allting bara ett litet tag till så är jag nöjd. Låt mig gärna bli förvånad fler gånger också för den delen för att känna värme, bara för ett par gånger få känna den där värmen, jag tänker inte kräva något, vill inte kräva något, ska inte. Jag känner något nostalgiskt, något bra liksom, jag vill säga ännu en gång att jag trivs!! BAH, jag vill skrika ut min lycka och slänga den på resten av världen så de kan känna vad jag känner! Så alla kan känna vad jag känner, jag vill dansa, skrika, springa, hoppa, ja det går inte!

herregud, god jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0