16 December

Det ända som väntar nu är vilket steg man ska ta.
Vilket som blir rätt och fel, det kanske avgör hela mitt liv.
Vad vet jag längre?
Jag lever på förvirring och tomhet.
Det finns ingen att klandra, jag bara väntar.
Väntar på svar och på en evighet.
Finns den?
Jag har nog aldrig fötstått mig på den stunden av livet
som kommer och knackar på dörren för vissa.

jag vill inte höra något, "jag förstår hur det känns"
nej det gör du inte, alla människor känner olika.
känslor, känner, ta på, konkret, abstrakt?
nej jag vet inte, vad vet jag?
det ända jag vet är att ja vet ingenting.
Låt mig leva i nuet.
Låt mig ta en dag i taget, ställ er inte ivägen.
Jag balanserar just nu, det är jobbigt och jag behöver koncentration.
Trots allt är det just nu jag behöver er allihopa mest av allt.

jag klandrar ingen, för det är ingens fel.

vart tar man vägen, när man inte har någonstans att gå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0